Studentambassadører har deltatt på utdanningsmesser over hele landet de siste ukene for å markedsføre optikerutdanningen. Synsinformasjon har produsert tre nye informasjonsfilmer som nå går på sosiale medier frem til 15. april.
Messe og sosiale medier
Sist uke ble messeturneen til Ta utdanning avsluttet i Oslo etter å ha besøkt mange byer i det meste av landet.
Titusenvis av utdanningssøkende har fått mulighet til å få vite mer om optikeryrket på standen til Universitetet i Sørøst-Norge. Her har optikerstudenter fra alle tre trinn deltatt.
Samtidig har Synsinformasjon distribuert nye filmer om optikerutdanningen på YouTube, og nå begynner filmene å gå på Facebook og Instagram også.
I disse filmene forteller Martin Leander Olsen om bachelorutdanningen. Helene Lindgren forteller om masterutdanningen hun tar og Gro Horgen Vikesdal informerer om yrket, videreutdanning og fremtidsmuligheter.
Vi ønsker at flest mulig skal bli eksponert for disse filmene. Del de gjerne på Facebook!
Her er lenke til filmen om bachelorutdanningen med Martin Leander Olsen