Informasjonsarbeidet som drives av Norges Optikerforbund og Synsinformasjon er viktig. Kommunikasjonsutvalget i SI bidrar med nyttige innspill.

Å få flere til å bli optiker, og at optikere skal trives på jobb er mål både for Norges Optikerforbund og Synsinformasjon. Bli Optiker-kampanjen har bidratt til at langt flere søker seg til yrket enn før, og dette arbeidet fortsetter til neste år. Nå diskuterer Kommunikasjonsutvalget hvordan informasjonskampanjen kan drives fremover, ikke minst på sosiale medier.
Planer legges også for annet informasjonsarbeid det neste halvåret, og nærmest forestående er Verdens synsdag i oktober. I år samarbeides det med Diabetesforbundet, for syn er tema for Verdens diabetesdag senere i høst. Mer informasjon om denne kampanjen kommer snart!
Produksjonen av nyhetssaker med tekster og videoer går sin gang, og det er fremdeles «godbiter» fra årets Forbrukerundersøkelse som ble gjennomført av TNS Gallup igjen!