Rekrutteringsarbeidet i gang!

Synsinformasjon engasjerte bransjen i fjor i forhold til å øke rekrutteringen til optometristudiet. Innsatsen hadde god effekt og antall søkere steg betraktelig. Ungdom som skal velge seg en yrkeskarriere må vite om optikeryrket.

 
Daglig leder i Synsinformasjon, Per Kristian Knudsen sier dette om årets rekrutteringskampanje: Det er gjort flere endringer fra i fjor. Yngre mennesker på stand, mer aktivitet på standen skal trigge nysgjerrigheten og gi mer aktivitet på nettsiden blioptiker.no samt et nytt system for å innhente navn, e-post og alder på de med interesse for optikeryrket. Knudsen er fornøyd med det nye opplegget som allerede har vist seg å fungere godt på første messe på Lillestrøm.

 

Optiker som rekrutteringskanal er ikke død. Mer enn  30 % av de som søker seg til yrket gjør dette fordi den lokale optikeren har pirret nysgjerrigheten. Vi vet også at foreldrene har stor påvirkningskraft. Skolenes veiledere er ikke kjent med optikeryrkets gode kvaliteter, sier Knudsen. Han ønsker å gjøre noe med dette.

 

Gå inn på nettsiden blioptiker.no og følg aktiviteten der utover våren.

 

Har du spørsmål om informasjonsmateriell eller annet til egen butikk, ta kontakt med Per Kristian Knudsen.