Tilfreds med optikeren

De fire optikerkjedene som deltar i Norsk kundebarometer til Handelshøyskolen BI, scorer alle høyt på kundetilfredshet.

(Illustrasjonsfoto: Colourbox)
Fornøyde kunder

Alle optikerkjedene får gode skussmål både for kundetilfredshet og lojalitet og havner blant de 70 høyest rangerte leverandørene av varer og tjenester av totalt 182 undersøkte selskaper.

Det er utskiftninger i toppen av Norsk kundebarometer. Finn.no stikker av med seieren, fulgt av Flytoget og Gudbrandsdal Energi. I fjor var det haugenbok.no, Toyota og Flytoget som hadde de øverste plassene.

Optikerbransjen kan vise til følgende resultater: Best score har Synsam som kommer på en 28. plass. Interoptik havner på 43. plass, Specsavers på 45. plass, og Brilleland på 69. plass.

Nederst på listen havner Bunnpris, SKAGEN Fondene og McDonalds.

Norsk kundebarometer gjennomføres av Handelshøyskolen BI, og har en lang historie i norsk næringsliv. Det årlige barometeret der 9000 intervjuer gjennomføres, er presentert i over 20 år.

Se Norsk kundebarometer her