Å komme i gang…

Å være forberedt

Når dørene åpnes – hvor godt forberedt er de ansatte på å ta imot pasientene og kundene i butikken? Morgan fortsetter innledningen med å si at det å ha kunnskap om dagens gjøremål, en oversikt over de pasientene som har timeavtaler, er nyttig. Den mentale forberedelsen er en del av arbeidet som skal gi totalopplevelsen.
 

Det er viktig å kunne forklare pasientene hva som skal skje og hvilke målinger som blir foretatt: hvordan og hvorfor. Artikkelen gir tips til kommunikasjonen som bør gjøres i forbindelse med undersøkelser som gjøres av assistenter (pre clinical screening), rundt oppmåling av pasientens briller, autorefraktormålinger, pupillevurdering samt trykkmåling med luft.
 

Det at det er ulike ansatte som har ansvar for sine respektive deler av oppfølgningen har fordeler og ulemper. Det er viktig at en gir fra seg pasienten på riktig og god måte til nestemann. Gjøres dette riktig kan det være med å styrke kundeopplevelsen.
 
Korrekt utgave av Optometry Today finner du ved å klikke her
 
Artikkelen er fra side 38 til 41. Du kan enten lese online eller laste ned en PDF-fil.
 
Ønsker du å kommentere saken på Optometriforum klikker du her