Bli Optiker på Instagram

På grunn av påsken er søknadsfristen for høyere utdanning skjøvet til 20. april i år. Markedsføringsarbeidet for optikerutdanningen er i gang med både tidligere og nye studentambassadører på sosiale medier.

Nye ansikter på Bli Optikers Instagram-konto fra februar: Leif Hop fra Tromsø og Håkon Holteberg fra Farsund (Foto: Dag Øyvind Olsen)

Informerer på SoMe

Det er foreløpig slutt på fysiske utdanningsmesser. Informasjonsarbeid om optikerutdanningen drives derfor nå i hovedsak på sosiale medier.

Synsinformasjon samarbeider med informasjonsavdelingen ved Universitetet i Sørøst-Norge og støtter opp om dette arbeidet i flere kanaler.

Synsinformasjons viktigste egen mediekanal er Bli Optiker på Instagram. Denne kontoen drives av fem studenter. To nye ble med fra 1. februar. 

Studentene går henholdsvis i andre og tredje klasse på optikerutdanningen – og her er det både geografisk balanse og kjønnsbalanse blant studentene.

De neste ukene kan du blant annet følge studentene i praksis der de forteller om jobben i en optikerbutikk, studiene, fritid og mye mer!

Det er flott om flest mulig følger denne siden og deler innhold derfra. 

Klikk her for Bli Optiker på Instagram