Reklamasjon, garanti og god service. Dette er ett av flere temaer som du som driver eller jobber i butikk bør få med deg på fagkonferansen i Tromsø i april.

Hva er egentlig en reklamasjon?
Undersøkelser viser at kundene i optikerbransjen er fornøyde både med synsundersøkelse og hjelpemidlene de får. Optikerforretninger scorer høyt på kundebarometre og det er få klager på produkt og service i ettertid. Potensielle klagesaker håndteres og løses vanligvis i butikken. Nordmenn er tilfredse med jobben optikere gjør.
Likefullt kan det oppstå situasjoner det kan være vanskelig å håndtere. Hvordan var det med reklamasjonstid og garanti? Hva dekkes, og hvor lenge? Men hva er egentlig en reklamasjon? Kunnskap om det er svært viktig for å kunne løse slike saker på en god måte.
På Fagkonferansen i Tromsø fredag 26. april vil daglig leder, Per Kristian Knudsen, lose deltakerne gjennom dette farvannet.
Utfyllende informasjon om dette finnes Synsinformasjons medlemsbedrifter finne i OBS! (Optikerbransjens standard)