Rekrutteringskampanje i nord

4000 elever på videregående skole og ungdomsskole i Nord-Norge fikk muligheten til å bli kjent med optikeryrket sist uke. Da deltok Bli optiker-kampanjen på utdanningsmesser i Bodø og Tromsø.

Rådgiver Ola Gimse Estenstad og daglig leder Tina Alvær i Synsinformasjon deltok på utdanningsmesser i Bodø og Tromsø.

Rekrutteringsarbeid i vinter

Det har vært stor aktivitet på utdanningsmesse-fronten i vinter. Optikere har deltatt på små og store messer på sine hjemsteder. Synsinformasjon har bidratt med materiell til disse messene.

Sist uke deltok Tina Alvær og Ola Gimse Estenstad fra Synsinformasjon på to store messer i Nord-Norge i regi av Bli optiker-kampanjen.

I denne landsdelen er det spesielt stor mangel på optikere. Her fikk de informert om yrket og delt ut materiell til mange hundre elever som var innom messene.

Rekrutteringsarbeidet fortsetter med kampanjer på sosiale medier for Bli optiker frem mot søknadsfristen 15. april, også i samarbeid med Universitetet i Sørøst-Norge.

Bli optiker er til stede på flere digitale plattformer, og på Instagram er det optikerstudenter som driver kontoen.

Følg gjerne disse sosiale mediene og del innhold til bekjente som kan være interessert i å bli optiker.

Klikk her for Bli optiker på Facebook

Klikk her for Bli optiker på Instagram

Klikk her for nettsiden Bli optiker