Bedre effekt av Facebook

Fagtidsskriftet Optikeren har over 1600 følgere på Facebook og flere hundre tusen nordmenn ser Synsinformasjons informasjonsfilmer på samme mediekanal hvert år. Facebook er fortsatt nordmenns viktigste sosiale medie, men bruken endrer seg.

Nina Kristiansen fra Forskning.no, i samtale med Facebook-ekspertene Mette Nordnes og Greger Flak fra reklamebyrået NXT/A2N under Fagpressens markedsforum tirsdag (Foto: Dag Øyvind Olsen)

Snurr film!

69 prosent av alle nordmenn er på Facebook. Det kan ingen andre sosiale medier matche.

Synsinformasjon bruker Facebook til å distribuere informasjonsfilmer om syn, med betalt plassering. For øyeblikket går en film om nærsynthet som vil nå over 100 000 nordmenn denne uken.

Fagtidsskriftet Optikeren benytter Facebook for å supplere innholdet i bladet, som å dekke spesielle begivenheter, dele nyheter, og formidle bilder og filmer.

Denne uken har vi lært mer om trender innen bruk av sosiale medier og hvordan man best mulig kan nå ut med sine budskap.

Innhold venner og familie deler, kommer høyere opp i nyhetsfeeden enn før.

Vi oppfordrer våre medlemmer til å dele filmer og annet innhold du tror dine kontakter kan ha nytte av. Det bidrar til at vi når ut med viktige budskap om syn og øyehelse til langt flere enn det vi selv klarer!

Her ser du den aktuelle filmen vi promoterer nå, om seks tegn på nærsynthet.