Interoptik har de mest fornøyde og lojale kundene i optikerbransjen, ifølge Norsk Kundebarometer. Alle de fire optikerkjedene som deltar i barometeret får god score.
Gode bransjeresultaterNorsk Kundebarometer er en årlig måling som gjennomføres av Handelshøyskolen BI. 160 virksomheter fra 30 ulike bransjer deltar. Alle de fire optikerkjedene som er med, Interoptik, Synsam, Brilleland og Specsavers havner i den øvre delen av barometeret.
Finn.no og Flytoget er kåret som vinnere når det gjelder kundetilfredshet og lojalitet, med lik poengsum. De er begge bedrifter som holder stand i toppsjiktet.
Resultatene viser at kundetilfredsheten aldri tidligere har vært høyere i Norge samlet sett. I gjennomsnitt oppnår bedriftene en kundetilfredshet på 72,3 poeng.
Alle optikerbedriftene som er med i undersøkelsen, får en score som er høyere enn dette.
Interoptik lander på en 19. plass av alle bedriftene som er med i Kundebarometeret. Det er et kraftig byks oppover, for i fjor var de på en 43. plass. Interoptik er den optikerkjeden som får høyest score både på kundetilfredshet og kundelojalitet.
Neste på listen i optikerbransjen er Specsavers, som har klatret fra 45. plass til 33. plass. Synsam faller fra en 28. plass til 36. plass. Brilleland klatrer fra 69. plass i fjor, til 62. plass i år.
Klikk her for å se hele Norsk Kundebarometer 2017