Kampanje for rekruttering

Snart er det søknadsfrist for høyere utdanning. Vi ønsker mange motiverte søkere til optikerutdanningen velkommen! Nå kjører vi kampanjer på sosiale medier for å skape blest om et variert yrke med gode jobbmuligheter.

Helene Lund-Hanssen og Martin Krogh er to av optikerne som figurerer i våre rekrutteringsfilmer (Foto: Rolf Magnus W. Sæther)

Spre kunnskap om yrket!

Om tre uker skal tusenvis av utdanningssøkende gjøre sine valg og sende inn ønsker. 

I vinter har optikerbransjen deltatt på utdanningsmesser over hele landet for å markedsføre optikeryrket som et godt valg for de som er interessert i helse, teknikk og mennesker.

Og ikke minst: Et yrke der du er ønsket og velkommen, der arbeidsgivere over store deler av landet kan tilby jobb.

Vi har i vinter sørget for tydelig tilstedeværelse på YouTube med informasjonsfilmer om optikeryrket. Nå annonserer vi aktivt på Facebook og Instagram gjennom Synsinformasjons kanaler.

Vår oppfordring er: Spre det gode budskapet mest mulig, både gjennom dine sosiale medier og ved å være en god ambassadør for optikeryrket.

Svært mange velger å bli optiker etter å ha snakket med en optiker de kjenner, eller som de selv går til. Ikke vær redd for å fortelle om yrket!

Klikk her for Synsinformasjons YouTube kanal del alle filmene ligger

Klikk her for Synsinformasjons Facebook-gruppe