Norsk kundebarometer: Fornøyde optikerkunder

De fire optikerkjedene som deltar i Norsk kundebarometer scorer alle høyt på kundetilfredshet. Interoptik troner i år øverst og havner helt oppe på en syvendeplass, uavhengig av bransje.

Illustrasjonsfoto (Colourbox)

Gode optiker-resultater

Norsk kundebarometer måler kundetilfredshet og lojalitet blant kunder innen en rekke bransjer.

Alle de fire optikerkjedene som deltar, havner på topp-50 listen over de mest populære foretakene. I år ser listen slik ut:

Interoptik (7.plass)

Synsam (11. plass)

Specsavers (23. plass)

Brilleland (37. plass)

Interoptik har dermed vippet Specsavers av pinnen som den kjeden med flest fornøyde kunder. Synsam har også gjort et byks oppover listen. 

Vinmonopolet har landets mest fornøyde kunder. Interoptik er kun en av 11 norske virksomheter som scorer over 80 poeng og gjør seg fortjent til fem stjerner og beskrivelsen «begeistrede kunder», skriver de i en pressemelding.

– Vi har lånt bort tittelen «Norges mest tilfredse optikerkunder» til en annen aktør de to siste årene, så det føles godt å være tilbake på topp der vi ønsker å være, sier administrenede direktør Fridtjof Legaard i Synoptik Norge som driver kjeden Interoptik.

Les mer her om bransjeresultatene hos BI som utarbeider tallene