Som de fleste aktører har de fire optikerkjedene som deltar i Norsk Kundebarometer opplevd fall i årets kåring. Best ut kommer Interoptik på en niendeplass blant 158 virksomheter innen 30 bransjer.
Måler kundetilfredshet
I forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer deltar over 5000 nordmenn, der de får si sin mening om utvalgte aktører innen en rekke bransjer.
I barometeret måles kundetilfredshet og lojalitet.
2 av 3 bedrifter har opplevd fall i kundetilfredsheten det siste året. Mye av det kan tilskrives den spesielle situasjonen med koronapandemi, høye strøm- og drivstoffpriser, samt usikkerhet knyttet til krigen i Ukraina, skriver BI i sin analyse.
Det har vært et fall for alle de fire optikerkjedene som deltar i undersøkelsen, men de kommer likevel godt ut og Interoptik er inne på topp 10 listen over alle bedrifter innen alle bransjer.
Slik kommer kjedene ut i år (fjorårets resultater i parantes):
9. Interoptik (3)
25. Specsavers (21)
30. Brilland (21)
53. Synsam (24)