Norsk kundebarometer

Som de fleste aktører har de fire optikerkjedene som deltar i Norsk Kundebarometer opplevd fall i årets kåring. Best ut kommer Interoptik på en niendeplass blant 158 virksomheter innen 30 bransjer.

Her fra Interoptik i Asker (Foto: Mihai-Gabriel Puscasu)

Måler kundetilfredshet

I forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer deltar over 5000 nordmenn, der de får si sin mening om utvalgte aktører innen en rekke bransjer.

I barometeret måles kundetilfredshet og lojalitet.

2 av 3 bedrifter har opplevd fall i kundetilfredsheten det siste året. Mye av det kan tilskrives den spesielle situasjonen med koronapandemi, høye strøm- og drivstoffpriser, samt usikkerhet knyttet til krigen i Ukraina, skriver BI i sin analyse.

Det har vært et fall for alle de fire optikerkjedene som deltar i undersøkelsen, men de kommer likevel godt ut og Interoptik er inne på topp 10 listen over alle bedrifter innen alle bransjer.

Slik kommer kjedene ut i år (fjorårets resultater i parantes):

9. Interoptik (3)

25. Specsavers (21)

30. Brilland (21)

53. Synsam (24)

Les mer her