600 utstillere er klar for årets første optikkmesse, opti, som holdes i München denne helgen. Messen utvider i år med en ny hall der leverandører av maskiner og utstyr til optisk bransje får vist seg frem.

I fem store messehaller presenteres nyheter innen optikk denne helgen i Bayerns hovedstad. Messen har vokst kraftig de siste årene og tilbyr et variert fagprogram i tillegg til alt man kan tenke seg av produkter en optikerforretning kan ha bruk for.
Hvordan vil fremtiden se ut for optikere?
I en egen avdeling «Futureshop» presenteres fremtidens teknologi og innovasjon fra diagnostisering til kundebehandling. Digitalisering er også et nøkkelord for denne fremtidsbutikken.
Bloggere blir stadig viktigere for å formidle trender og nyheter. Nytt av året er bloggere fra hele Europa som vil presentere sine favoritter for besøkende og følgere.
Men viktigst for besøkende er å se på hva de 600 utstillerne har å tilby. De vil vise frem det siste nye. Og da er det innfatninger, glass og teknisk utstyr det dreier seg om – i all hovedsak.
Opti er den første av de store europeiske messene i løpet av året.
Mido holdes i Milano 24.-26. februar og Silmo i Paris 28. september-1. oktober. Og av stor relevans for norske optikere: copenhagen specs går av stabelen i den danske hovedstaden 3.-4.mars.
Les mer på optis nettside her