Alle de fire optikerkjedene som deltok i Norsk Kundebarometer 2021 kommer godt ut. Interoptik gjør det aller best. Blant 150 virksomheter i mange bransjer, kommer kjeden på en imponerende tredjeplass.

Optikerbransjen skuffer ikke
Nøkkeltall: 4670 norske forbrukere har deltatt. 150 virksomheter i 30 ulike bransjer er med i Norsk Kundebarometer.
Kartleggingen foretas av Handelshøyskolen BI og den har en 20-årig historie.
Fra optikerbransjen deltar Brilleland, Interoptik, Synsam og Specsavers.
Alle kjedene lykkes med å «begeistre kundene» ifølge denne kartleggingen.
Konkurransen i toppen er knallhard og det er Finn.no som kommer aller best ut. Det har de også gjort to år tidligere. Flytoget kommer på andreplass og så kommer Interoptik på en historisk god tredjeplass, blant alle deltakende virksomheter.
Interoptik scorer svært høyt på kundelojalitet, men også bedre enn de andre kjedene på kundetilfredshet.
– Denne prisen betyr veldig mye for oss og er virkelig en pris til alle de utrolig dyktige kollegene vi har i butikkene våre, sier kjedeleder Trond Lie Jensen i Interoptik.
Han peker også på at hele optikerbransjen gjør det bra i årets kundebarometer.
Blant optikervirksomhetene kommer Brilleland ut nest best, etterfulgt av Specsavers og Synsam. Alle høyt oppe på listen.