Optisk bransje fra hele Europa og store deler av verden møttes tradisjonen tro i Paris til stormessen Silmo. Imponerende 892 utstillere og 34 000 besøkende fikk se siste nytt innen briller, kontaktlinser, optisk utstyr og tilbehør. Her kan du se vinnerne av produkt-prisene Silmo dOr!
Noe for enhver
Helt siden 1967 har Silmo vært en av de viktigste messene for optisk bransje i verden, og messen arrangeres hvert år i slutten av september i utkanten av Paris.
Utstillingsarealet er på imponerende 33 000 kvadratmeter. 892 utstillere er et enormt høyt tall, og selvsagt kan man ikke besøke alle. Det er nyttig å sette seg inn i de ulike hallene og områdene på forhånd, og gjøre sine utvalg.
Oppkjøpere fra kjeder og selvstendige butikker gjør helst sine avtaler om besøk på forhånd, men det er fullt mulig som selvstendig optiker å besøke messen bare for å titte. Det gir et innblikk av hva som finnes av alle typer produkter innen optisk bransje. Det er også gode utstillinger av glass- og kontaktlinseleverandører, og leverandører av avansert medisinsk teknisk utstyr på Silmo.
Dessuten er det en rekke faglige foredrag, også med kliniske temaer. Så her er det noe for enhver.
Neste år arrangeres Silmo 23.- 26.september.
Hvert år deles det ut priser for beste produkter innen en rekke ulike kategorier, Silmo dOr:
Her er oversikten over årets gullprodukter:
Vision: Essilor «Eyezen» og Johnson & Johnson Vision Care «1-Day Acuvue Moist Multifocal»
Material/Equipment: Luneau Technology «Attitude»
Low Vison: «Blaze-EZ»
Children: Minima «Junior Hybrid»
Optic Frame: Masunga «GMS-106»
Sunglasses: W-Eye «Aifir»
Sport Equipment: Seiko Optical Group «Seiko X-Changer»
Frame Technological Innovation: Blackfin «Shark-Lock»
Prix Special de Jury: Factory 900 «FA-087»
Se bilder av alle produktene her