Det blir ingen utdanningsmesser i vinter, men optikerutdanningen profilerer seg i flere andre kanaler. Tre optikerstudenter skal vise glimt fra hverdagen som optikerstudent de neste månedene, som en del av «Bli optiker»-kampanjen til Synsinformasjon.
Ambassadører på Instagram
Tredjeklassestudentene Ingeborg Grini Sørlie og Anna Ji Moe, samt andreklassestudent Frida Fossedal er i gang med å oppdatere Instagramkontoen til «Bli optiker» – kampanjen som skal rekruttere studenter til optikerutdanningen.
Alle de tre ambassadørene er flittige brukere av sosiale medier, ikke minst Instagram. Her skal de nå få bolte seg og gi følgerne innblikk i hvordan det er å studere optometri.
De har erfaring fra optikerforretning ulike steder i landet, og de skal vise mangfoldet i yrket: Hva jobben som optiker i butikk går ut på, hvordan det er å være i praksis, vise frem klinikken, studentmiljø og sosiale muligheter som student på Kongsberg. Det er bare noe av det studentene vil komme inn på.
På denne måten kan interesserte få et blikk inn i hvordan det er å studere optometri, og hvordan arbeidshverdagen kan se ut, med studentenes egne blikk.
De tre studentene er nå i gang!