I tiden fremover skal det produseres flere korte informasjonsfilmer om syn for Synsinformasjon. Filmene skal distribueres på sosiale medier som Facebook. Målet er å få flere, i alle aldre, til å ta synsundersøkelse hos optiker.

Styret i Synsinformasjon har gitt klarsignal for økt satsing på informasjonsfilmer om syn.
Kommunikasjonsutvalget i Synsinformasjon har nå diskutert en rekke temaer og ideer til slike filmer. Det overordnede målet er å få flere til å ta synsundersøkelse hos optiker. Det vil bli spesiell oppmerksomhet rundt arbeidsplass og trafikk i kommende filmer.
I løpet av høsten skal de neste filmene klargjøres. De vil ta for seg ulike synsparametre i trafikken, som blending og kontrastsyn.
Det er gjort utprøving med å kjøpe annonseplass for de korte filmene som er produsert tidligere i år på Facebook, Instagram og YouTube.
Erfaringene viser at her kan man nå målgrupper på en god måte. Mange har vist interesse for filmene som er laget, klikket seg inn og sett hele filmene – som alle har en maksimal lengde på ett minutt.
Det er produsert seks slike korte filmer så langt i år, de tar for seg optikeryrket, utdanningen, samt nærsynthet og langsynthet hos barn, og flere vil altså komme i nær fremtid.
Filmer som produseres og gjøres tilgjengelige, kan du finne på Synsinformasjons YouTube-kanal. Vi setter pris på at filmene deles på sosiale medier!
Klikk her for å komme til Synsinformasjons YouTube-kanal