Optikerstudentene på Kongsberg får nå hel-digital læring og veiledning. Eksamener vil gå som normalt og det er forventet at studentene vil fullføre studiet slik at et nytt kull optikere blir klare i sommer.
Rask omstilling
Universitetet i Sørøst-Norge og instituttet har tatt raske grep etter koronakrisen: Alle eksamener vil gå digitalt.
Det opplyser professor Rigmor C. Baraas som sist uke fungerte som instituttleder ved optikerutdanningen.
Hun forteller at det er en prioritert oppgave for USN å uteksaminere kandidater etter fullført 3-årig bachelorgrad.
– Dette er forventet å gå som planlagt slik at bransjen vil motta nye autoriserte optikere denne sommeren som vanlig, forteller Baraas.